Ekonomi

Swatch satışlarında ve kârında keskin düşüşle karşı karşıya

Dünyanın en büyük saat üreticisi Swatch Group, özellikle Çin’de lüks ürünlere olan talebin azalması nedeniyle yılın ilk yarısındaki mali performansında önemli bir gerileme yaşadı.

Swatch saatlerinin yanı sıra Tissot, Longines ve Omega gibi markalarıyla da tanınan İsviçreli holdingin net satışları %14,3 oranında düşerek 3,45 milyar İsviçre Frangı olarak gerçekleşti ve bu rakam 3,75 milyar franklık beklentinin altında kaldı. Satışlardaki bu düşüş, şirketin hisse değerinde de %11,5’ten fazla bir düşüşle önemli bir düşüşe yol açtı.

Kârlılık açısından bakıldığında Swatch’un faaliyet kârı bir önceki yıl 686 milyon frank iken 204 milyon franka, net kârı ise 498 milyon franktan 147 milyon franka geriledi. Faaliyet marjı ise %17,1’den %5,9’a geriledi. Vontobel’den analist Jean-Philippe Bertschy yılın ilk yarısını “Swatch Group için her açıdan çirkin bir yarı yıl” olarak tanımladı.

Grubun yaşadığı zorluklar, tüm lüks mallar sektörü için zorlu bir dönem olan Çin pazarındaki düşüşe bağlandı. Bununla birlikte Swatch markası Çin’deki satışlarını %10 oranında arttırmayı başardı.

Şirket, Çin pazarının 2024 yılının sonuna kadar lüks sektörünün geri kalanı için zor olmaya devam edeceğini öngörüyor. Bununla birlikte Swatch, ülkenin düşük fiyat segmentlerinde “mükemmel fırsatlar” da görüyor.

İleriye bakıldığında, Swatch 2024’ün ikinci yarısı için iyimser; Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri’nde güçlü bir büyümenin yanı sıra birçok Avrupa ülkesinde de umut verici beklentiler içinde. Şirket, maliyet azaltma önlemlerinin tam etkisinin bu dönemde performansında önemli bir iyileşmeye katkıda bulunacağını öngörüyor.

Swatch’un performansındaki bu gerileme, Pazartesi günü CEO değişikliğini duyururken kar uyarısında bulunan ve 2024 yılı için temettü ödemesini iptal eden İngiliz lüks grubu Burberry’nin de gösterdiği gibi lüks mallar pazarındaki daha geniş çaplı zorluklarla aynı zamana denk geliyor.

Swatch CEO’su Nick Hayek daha önce Çinli tüketicilerin fiyata daha duyarlı hale geldiğini belirtmişti. Tüketici davranışlarındaki bu değişim, Çin ekonomisinin beklenenden daha yavaş büyümesi, uzun süreli emlak çöküşü ve artan iş güvensizliğinin tüketici ve yatırımcı güvenini etkilemesiyle ortaya çıkıyor.

İsviçreli özel banka Pictet’in kıdemli bir yatırım müdürü, Çin’in emlak sektöründeki gerilemenin ekonomi üzerindeki dalgalanma etkisinin, Çin’e maruz kalan markaların performansını düşürdüğünü vurguladı. Ayrıca saatlerin daha geniş mücevher pazarının gerisinde kaldığını ve giriş seviyesi İsviçre saatlerinin akıllı ve bağlantılı saatlerin artan rekabetiyle karşı karşıya olduğunu belirtti.

Mevcut zorluklara rağmen Swatch, Çin dışındaki satış rakamlarını yerel para birimleri cinsinden 2023 seviyesinde tuttu. Şirket, yılın ikinci yarısında bir toparlanmaya hazırlanırken mevcut ekonomik ortamda yol almaya odaklanıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-saray.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu