İhracatçılar Çin’e gidiyor
Dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olan Çin Halk Cumhuriyeti’nde 5-10 Kasım 2023 tarihlerinde düzenlenecek olan Çin Uluslararası İthalat Fuarı, Çin’in yıllık 2.7 trilyon dolarlık ithalatından daha fazla pay almak isteyen firmalara büyük fırsatlar sunuyor.
400 milyon orta ve üst gelir grubundan insanın yaşadığı Çin’de, ABD’den sonra dünyanın en çok ithalat yapan ikinci ülkesi olan Çin’den yılda 2,7 trilyon dolar ithalat yapan Çin’de 7 şehre Türkiye’den direkt uçuşlar yapılıyor. Görevde olduğu bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Çin pazarında büyümek isteyen Türk ihracatçılarını pandemi sonrası ilk kez fiziki katılımın olacağı Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na davet etti.
Çin ile dış ticaret açığını azaltmak istiyoruz
Ticaret Bakanlığı’nın Uzak Ülkeler Stratejisi doğrultusunda düzenlenen ve Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenen Çin Uluslararası Ticaret Fuarı sayesinde Türkiye’den Çin’e ihracatı artırmak için uygun bir zemin oluşturulduğunun bilgisini veren Eskinazi, “ Çin’de karantina koşulları ortadan kalktı. Vize işlemleri normale döndü. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda 4. Kez Türkiye Milli Katılımını düzenleyeceğiz. Türkiye ile Çin arasındaki dış ticaret Türkiye aleyhine bir seyir izliyor. 2022 yılında Çin’den ithalatımız 41.3 milyar dolar iken ihracatımız 3 milyar dolar seviyesinde. 2022’de 109 milyar dolar olan toplam dış ticaret açığımızın 38 milyar doları Çin’e karşı verildi. Çin’e ihracatımızı artırarak bu dış ticaret açığını azaltmak istiyoruz” dedi.
Fuarda “Hizmetler, Otomobil, Akıllı Sanayi ve Bilişim Teknolojileri, Tüketim Ürünleri, Tıbbi Ekipman ve Sağlık Ürünleri, Gıda ve Tarım Ürünleri” isimleriyle ayrı salonların bulunduğunu belirten Eskinazi, “Gıda, dayanıklı tüketim ürünleri, kozmetik, bebek mamaları, şarap, organik kimyasallar, işlenmiş doğal ürünler. Çin’e ihracat için taş sektörlerinin avantajlı sektörler olduğunun altını çizdi.
Ege İhracatçı Birlikleri’nin 2019’u “Çin Yılı” ilan ettiğini ve Çin üzerine çalışan bir grup oluşturduklarını anlatan Eskinazi, sözlerini şöyle sürdürdü; “İki ülkenin yerel para birimleri ile ikili ticaret hacmini artırma girişimlerimiz iki ülkenin ortasında devam ediyor. Ülkemizde bir ilk olan kurumsal internet sitemizin Çince versiyonu hizmete açılmıştır. 2019 yılından bu yana Ticaret Müşavirleri, ICBC Bank yetkilileri ve Çin’den ithalatçıların katılımıyla webinarlar düzenliyoruz. Derneğimizin Şanghay şubesinde hesap açması için ICBC ile görüşmelerimiz sürüyor. Uzun yıllardır Çin’in Şangay kentinde düzenlenen Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu ve dünyanın en büyük doğal taş fuarı Xiamen’i gerçekleştiriyoruz.”
Türk Lezzetleri Çin’e Uzanacak
Türk gıda ürünleri ihracatını artırmak için Ticaret Bakanlığımızın desteğiyle “Türk Lezzetleri” adlı bir TURQUALITY Projesi yürüttüklerini hatırlatan Eskinazi, “Yaptığımız kampanya kapsamında ABD’de yoğun bir tanıtım programı sürdürüyoruz. Türk Lezzetleri projesi. Bu projenin bir benzerini Çin’de yapmayı planlıyoruz. Bu projede Las Vegas Üniversitesi’nde Türk mutfağı ders olarak öğretilirken, sosyal medya fenomenleri ve ünlü şefler Türk lezzetlerini Amerikalılarla tanıştırdı. Bu tanıtım faaliyetleri sonucunda ABD’ye gıda ihracatımız yüzde 100 artarak 700 milyon dolardan 1.4 milyar dolara yükseldi. Çin’de Türk gıda ürünlerinin bilinirliğini ve tercihini artıracak bir proje hazırlama aşamasındayız. China International Import Expo’da Çin’e ihracatımızı artırmak için değerli bir fırsat. Türk ihracatçılarımızı bu fırsatı değerlendirmeye davet ediyoruz.”
Çin Uluslararası İthalat Fuarı 2022 yılında toplam 360.000 m2 stant alanında gerçekleştirilmiştir. 128 ülkeden 2.800 şirket ve 460.000’den fazla profesyonel ziyaretçi katıldı. Fuarda “Hizmetler, Otomobil, Akıllı Sanayi ve Bilişim Teknolojileri, Tüketim Ürünleri, Tıbbi Ekipman ve Sağlık Ürünleri, Gıda ve Tarım Ürünleri” isimli ayrı salonlar yer alıyor. Çin pazarında ağlarını geliştirmek isteyen ihracatçı firmalarımıza büyük fırsatlar sunuyor” dedi.
Ticaret Bakanlığı fuar katılımını destekliyor
Çin Uluslararası İthalat Fuarı, Ticaret Bakanlığı’nın desteklediği fuarlar arasında yer alıyor. Fuara donatısız katılım bedeli nakliye dahil 1.150 USD/m2, nakliye hariç 1.050 USD/m2’dir.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı