İş

Alibaba’nın geliri Çin’in ekonomik sıkıntıları nedeniyle düşüyor

Alibaba Group Holding (NYSE:BABA), Çin’in ekonomik yavaşlamasının temkinli tüketici harcamalarına yol açması nedeniyle 30 Haziran’da sona eren çeyrek için gelir kaçırdığını bildirdi. LSEG verilerine göre, e-ticaret devinin 243,24 milyar yuanlık (33,98 milyar $) geliri analistlerin beklediği 249,05 milyar yuanlık gelirin altında kaldı.

Alibaba’nın Taobao ve Tmall’u içeren ana yerel e-ticaret işindeki gelir, alıcı sayısındaki ve satın alma sıklığındaki artışa rağmen %1 oranında düşerek çift haneli sipariş büyümesine işaret etti.

Bu düşüş, tüketici güvenini ve harcama gücünü azaltan zayıf emlak piyasası ve yüksek iş güvensizliği gibi Çin’in ekonomik zorluklarının daha geniş etkisini yansıtıyor.

Alibaba, Çin’deki diğer e-ticaret platformlarıyla birlikte, müşterileri çekmek için ağır indirimler ve promosyonlar sunuyor, bu da sektör genelinde perakende marjlarını etkileyen bir strateji.

M Science analistlerinden Vinci Zhang, Çin’deki harcama düşüşünün tüketici davranışlarını etkilediğini, insanların daha az harcama yaptığını ve daha rasyonel satın alma kararları verdiğini belirtti.

Çin e-ticareti için önemli bir etkinlik olan Haziran ayındaki yıl ortası satış festivalinde, büyük platformların uzun süreli promosyon çabalarına rağmen satışlarda ilk kez düşüş görüldü. Ancak Alibaba’nın ABD’de işlem gören hisseleri, şirketin piyasa tahminlerini aşan kar açıklamasının ardından Perşembe günü erken işlemlerde yaklaşık %2’lik bir artış kaydetti.

Alibaba yöneticileri, brüt ürün değerini (GMV) artırmak için kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanarak gelecek konusunda iyimser olmaya devam ediyor. Yeni para kazanma araçlarının mali yılın ikinci yarısında gelir artışına yardımcı olmasını bekliyorlar. Alibaba Group CEO’su Eddie Wu, pazar payındaki istikrarın ardından şirketin para kazanmaya yöneldiğini vurguladı.

Mart 2023’te Alibaba, yurt içi e-ticaret de dahil olmak üzere temel işlere odaklanmak için altı birime bölünerek büyük bir yeniden yapılanma duyurdu. Uluslararası e-ticaret birimi, daha uygun fiyatlı Çin mallarına yönelik küresel talebin de yardımıyla gelirini %32 artırarak 29,3 milyar yuana yükseltti.

Alibaba’nın bulut segmenti de büyüme kaydetti ve gelir %6 artışla 26,55 milyar yuana ulaştı. Bu ivme, genel bulut hizmetlerinin daha fazla benimsenmesine ve yapay zeka ürünlerine yönelik güçlü talebe bağlanıyor. Şirket, düşük marjlı sözleşmeleri azaltarak ve fiyatları düşürmek için altyapısını geliştirerek bulut tekliflerini düzenliyor.

Adi hissedarlara atfedilebilir net gelir, bir önceki yılın aynı döneminde 34,33 milyar yuan iken bu çeyrekte 24,27 milyar yuan olarak gerçekleşti. Mevcut döviz kuru 1$’ın 7.1584 Çin yuanı renminbi’sine eşit.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

boztepe-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort